Sunday, October 15, 2017

ကၽြန္ေတာ္သာ သားသမီးရခဲ့လွ်င္


ပထမဦးစြာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ESMyanmar Group တစ္ဖြဲ႕လံုးက လူပ်ိဳလူလြတ္ႏုႏုထြတ္ထြတ္ေလးေတြဆိုတာေတာ့ ႀကိဳေျပာထားပါရေစ :p. အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႕ ကိုယ္စီစိတ္ကူးရွိၾကတဲ့လူငယ္ေတြမို႕ အိမ္ေထာင္ေရးအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကတယ္။ အိမ္ေထာင္တစ္ခုျဖစ္လာရင္ ဘယ္လိုထိန္းသိမ္းၿပီး အေကာင္းဆံုးလုပ္ၾကမလဲ ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာဆိုသလို ခုကတည္းက ႀကိဳတင္စီစဥ္ထားမွ အိမ္ေထာင္ေရးသာယာမယ္လို႕လဲ ယံုၾကည္ၾကလို႕ ခုလို ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူငယ္ေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြျဖစ္တာေၾကာင့္၊ အေတြ႕အႀကံဳလဲမရွိတာမို႕ မွားေကာင္းမွားႏိုင္ေပမယ့္ အေတြးအျမင္ေလးနည္းနည္းေလာက္ ရသြားရင္ပဲ ဒီပို႕စ္ကို ေရးသားခြင့္ရလို႕ ေက်နပ္မိမွာပါ။ ဇနီးသည္နဲ႕အတူ လုပ္ေဆာင္မွာေတြျဖစ္ေပမယ့္ ဇနီးသည္လို႕ ထည့္ထည့္ေရးရမွာ အာေထာက္သလို၊အသံုးျပဳရခက္ေနတာမို႕ ထည့္မေရးေတာ့ပါ။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ အတူတကြ ပ်ိဳးေထာင္မယ္ဆိုတာကို ျဖည့္စြက္ၿပီး ဖတ္ေပးေစလိုပါတယ္။

မိဘတိုင္းဟာ သားသမီးကို တိုးတက္ေစခ်င္၊ ႀကီးပြားေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵရွိၾကပါတယ္။ ကိုယ့္သားသမီးက ပညာတတ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ခ်မ္းသာႀကီးပြားတာကိုပဲ ျမင္ခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးရာမွာက်ေတာ့ ေက်ာင္းကိုအားကိုးၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းအပ္ႏိုင္ရင္ ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္ႏိုင္ရင္ ပညာတတ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ၿပီလို႕ ယံုၾကည္ၾကတယ္။ ဆရာေတြကို အားကိုးတဲ့သေဘာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႕ေတာ့ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ လုပ္မေပးႏိုင္ၾကပါဘူး။

သားသမီးရခဲ့ရင္ ပထမဆံုး ကၽြန္ေတာ့္အားလပ္ခ်ိန္ထဲက ေန႕တိုင္းတစ္နာရီ သားေလးကို (ကၽြန္ေတာ္က သားပဲလိုခ်င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သားဆိုတဲ့ နာမ္စားကို အသံုးျပဳပါမည္။) ကို အခ်ိန္ေပးပါမယ္။ ဒါက အေရးႀကီးဆံုးအလုပ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ တစ္ေန႕မွာ တစ္နာရီေလာက္မွ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ရင္ သားေလးဟာ ဖခင္ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူစိမ္းတစ္ေယာက္လို ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ သူနဲ႕အတူေဆာ့ေပးရင္း သူ႕ကို စကားေလးေတြေျပာရင္း သားေလးဟာ ဖခင္ဆိုတာကို ေႏြးေထြးရင္းႏွီးေနပါလိမ့္မယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဖခင္တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္ဟာလဲ ခိုင္မာသြားပါလိမ့္မယ္။ အေပါင္းသင္းေတြေခၚလို႕ ဘီယာဆိုင္ထိုင္မိတာမ်ိဳး၊ ေကတီဗီြသြားမိတာမ်ိဳးေတြ အလိုလို ေရွာင္မိၿပီး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိသားစုဆိုတာကို တန္ဖိုးထားတတ္လာပါလိမ့္မယ္။

ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႕ သားေလး သံုးႏွစ္သားေလာက္ေရာက္လာခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ပံုျပင္ေတြေျပာျပပါမယ္။ သံုးႏွစ္သားအရြယ္နားလည္လြယ္ေစမဲ့ ပံုျပင္မ်ိဳးေလးေတြေပါ့။ အဓိကကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားထားတာ ဗုဒၶဝင္ ပံုျပင္ေလးေတြျဖစ္ပါတယ္။ သားေလးဟာ ဗုဒၶဘာသာကို ငယ္ကတည္းက အကၽြမ္းဝင္ေနေစပါမယ္။ မေကာင္းတဲ့စိတ္ထားရင္ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳး ခံစားရမယ္ဆိုတာကို နားလည္လာပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ထားေပ်ာ့ေျပာင္းလာပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးလာပါလိမ့္မယ္။ ပံုျပင္ေလးေတြ ဖတ္မျပခင္ ညတိုင္း သားေလးကို ဘုရားရွိခိုးသင္ေပးပါမယ္။ ႀကိမ္းေမာင္းဆူပူတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ အတူလုပ္ေဆာင္ရင္း သားေလး ဘုရားရွိခိုးနည္းကို တတ္လာပါလိမ့္မယ္။ မုဆိုးနားနီး မုဆိုး၊ တံငါနားနီး တံငါဆိုသလို သားေလးဟာ ကၽြန္ေတာ္လုပ္သမွ်ကို လိုက္လုပ္မယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ပါတယ္။

 ငါးႏွစ္သားမွာ ကၽြန္ေတာ္ စာစသင္ေပးပါမယ္။ စာသင္ေပးတဲ့အခါ ကေလးျဖစ္တာေၾကာင့္ ကေလးတစ္ေယာက္ မွတ္သားႏိုင္ေလာက္တဲ့ ပမာဏေလးကိုပဲ ေလာဘမႀကီးပဲ သင္ေပးဖို႕လိုပါတယ္။ စစခ်င္းမွာ အဂၤလိပ္စာလံုးေလး သံုးလံုးေလာက္ကို မွတ္သားေစပါမယ္။ အလြတ္က်က္ခိုင္းတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ သူနားဝင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ခဏခဏ ရြတ္ျပေပးမွာပါ။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ နည္းနည္း နည္းနည္းစီတိုးၿပီး သင္ေပးသြားပါမယ္။ တစ္ေန႕စာဆယ္လံုးရမယ္ဆိုရင္ တစ္လမွာ အလံုးကိုးဆယ္ရမွာပါ။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္သားေလးဟာ အဂၤလိပ္စာအနည္းဆံုး တစ္ႏွစ္ကို အလံုးငါးရာေလာက္ေတာ့ ရေနမွာပါ။ ဒုတိယကေတာ့ သခ်ာၤအတြက္အခ်က္ လြယ္လြယ္ေလးေတြကို သူနဲ႕အတူေဆာ့ေပးရင္း သင္ေပးပါမယ္။ သံုးလေလာက္သင္ေပးၿပီးရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္တဲ့အေနနဲ႕ သားေလးကို အဂၤလိပ္စာ စကားေျပာေလးေတြ စၿပီးသင္ေပးပါမယ္။ ဒီအရြယ္ဟာ အတုျမင္ အတတ္သင္တဲ့ အရြယ္ျဖစ္ပါတယ္။ My name is ဘယ္သူဆိုၿပီး သားေလးကို စၿပီးသင္ေပးပါမယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕သားေလးဟာ သူ႕ကိုယ္သူ မိတ္ဆက္တတ္ၿပီး အဂၤလိပ္စကားအနည္းအက်ဥ္းကို စေျပာတတ္လာပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အဂၤလိပ္စာ သိပ္မကၽြမ္းက်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သားေလးအတြက္ဆို ကထိကတစ္ေယာက္လို ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ိဳးရွိဖို႕ ကၽြန္ေတာ့္မွာ တာဝန္ရွိတယ္လို႕ အျပည့္အဝခံယူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္သားေလးကို သင္ေပးခ်င္တဲ့ ပမာဏကို ကၽြန္ေတာ္ အရင္ထုတ္ႏႈတ္မယ္။  ၿပီးရင္ အြန္လိုင္းကျဖစ္ျဖစ္၊ Dictionary Application ကျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ အသံထြက္ေတြ နားေထာင္ၿပီး အရင္ေလ့က်င့္ၿပီးမွ သားေလးကို သင္ေပးပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေဖ့ဘုတ္သံုးမယ့္ အခ်ိန္ေတြကို ကေလးမ်ားအတြက္ သင္ခန္းစာေတြကို ကၽြန္ေတာ္လိုက္လံဖတ္မွတ္ပါမယ္။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ သားေလးနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သံေယာဇဥ္ ပိုၿမဲလာပါလိမ့္မယ္။ သူ႕ရဲ႕သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္လို၊ အစ္ကိုတစ္ေယာက္လို ထင္ျမင္လာၿပီး သူ႕ရဲ႕ခံစားခ်က္ေတြကို ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာျပတတ္လာပါလိမ့္မယ္။ သူနဲ႕ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ ေဝးကြာေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သူ႕ရဲ႕သူရဲေကာင္း၊ သူ႕အခက္အခဲတိုင္းအတြက္ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္သူ၊ အတုယူစရာလူတစ္ေယာက္လဲ ျဖစ္လာမွာ မလြဲပါဘူး။

ေနာက္တစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ေလ့က်င့္ေပးစရာ ရွိပါေသးတယ္။ အဲ့ဒါက ေငြေၾကးကို တန္ဖိုးထားတတ္ေအာင္ ေငြစုတတ္လာေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႕ပါ။ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ အရုပ္ဆိုင္ေခၚသြားပါမယ္။ ကေလးဆိုေတာ့ အရုပ္ေလးေတြျမင္ရင္ လိုခ်င္လာမွာပါပဲ။ သူတစ္ခုခုကို အသည္းအသန္လိုခ်င္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ မဝယ္ေပးပါဘူး။ အဲ့ဒီအစား ကၽြန္ေတာ္ ဆိုင္ရွင္ကို ခြင့္ေတာင္းၿပီး ဓာတ္ပံုရိုက္လာပါမယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ Print ထုတ္ၿပီး သူျမင္မဲ့ေနရာမ်ိဳးမွာ ကၽြန္ေတာ္ထားပါမယ္။ သူေန႕တိုင္းျမင္ေနရၿပီး လိုခ်င္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ဆြဲေဆာင္ပါမယ္။ သူ အရမ္းလိုခ်င္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေျဖးေျဖးခ်င္း နားဝင္လာေအာင္ ရွင္းျပပါမယ္။ ပိုက္ဆံစုၿပီး သူလိုခ်င္တာ ဝယ္လို႕ရတဲ့ အေၾကာင္းကိုေပါ့။ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ မုန္႕ဖိုး ငါးဆယ္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ရာျဖစ္ေစ ေပးမယ့္ အေၾကာင္း အရုပ္တန္ဖိုးက ဘယ္ေလာက္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဘယ္ႏွစ္ရက္ မုန္႕မစားပဲ စုရင္ ဝယ္ႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း သူနားလည္သေဘာေပါက္ေစပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သားေလးကို ကၽြန္ေတာ္ သခ်ာၤသင္ေပးၿပီးၿပီေလ။ သူ စိတ္အားထက္သန္စြာနဲ႕ စုခ်င္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ တိုက္တြန္းေပးပါမယ္။ ေသခ်ာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ရဲ႕အားကိုးရာ ေရႊေတာင္ႀကီးေလ။ ဒီေတာ့ သူကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ေစခ်င္သလို လိုက္လုပ္မွာပါပဲ။
သူခုႏွစ္သားေလာက္က်ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ရုပ္ျပစာအုပ္ေလးေတြ ျမန္မာလိုေရာ အဂၤလိပ္လိုေရာ ဝယ္ေပးပါမယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ သူဖတ္ခ်င္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ဦးေဆာင္လမ္းျပလုပ္ပါမယ္။ သူ႕ရဲ႕ကစားေဖာ္၊ တိုင္ပင္ေဖာ္ ကၽြန္ေတာ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ကို သူလိုက္လုပ္မွာပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႕ သားေလးဟာ စာဖတ္တတ္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ေသခ်ာတာက သားေလးကို ပ်ိဳးေထာင္ရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါတစ္ေလကလြဲရင္ ႀကိမ္လံုးမသံုးပါဘူး။ အေၾကာက္တရားက ေရရွည္မခံပါဘူး။ ေမတၱာတရားကသာ ေရရွည္တည္တံ့ေစမွာပါ။ ကေလးကို မေၾကာက္ေစျခင္း၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခင္တြယ္ေနေစျခင္း၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို အားကိုးေနေစျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္သားေလးဟာ ေနာင္ႏွစ္ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ခြင္ကေန ခြဲထြက္သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ ခြဲထြက္မခံပဲ အစဥ္တစိုက္ သားေလးအတြက္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ ၾကယ္တစ္ပြင့္ျဖစ္ေနေစမွာပါ။ သင္လဲတစ္ေန႕ မိဘဆိုတဲ့ ေနရာေရာက္လာရင္ ငါဘယ္လို ဦးေဆာင္လမ္းျပေပးမလဲဆိုတာကို ႀကိဳတင္စဥ္းစားထားဖို႕ တိုက္တြန္းရင္ ဒီေဆာင္းပါးေလးကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။ ႀကိဳးစားပါဦးမည္။
ESMyanmarGroup

0 comments:

Post a Comment